Kasvua ennakoivalla asiakaspidolla

Myynnin perinteinen ratkaisu:

Palvellaan asiakkaat kun (jos) he soittavat.

 

Markkinoinnin ja myynnin yhteisratkaisu:
Kuvataan asiakkaan polku ja tunnistetaan sellaiset pisteet, joissa asiakaspidon suhteen tulisi aktivoitua proaktiivisesti.

Rakennetaan segmenttikohtaiset viestit ja prosessi asiakkaan aktivoimiseen tietyissä sopimuksen vaiheissa – myös sokeat pisteet huomioiden.

Hyödyt

  • Parempi tarkkuus myynnissä

  • Pienempi asiakaspoistuma

  • Tyytyväisemmät asiakkaat ja parempi asiakaskokemus

  • Asiakaspalvelun kuormitus kevenee

Näin se tehdään

Tehdään ketterästi yhdessä, yksi asia kerrallaan

  • piirretään asiakkaan polku ja valitaan segmentit, joissa perälauta vuotaa eniten

  • määritellään kuhunkin asiakkaan elinkaaren vaiheeseen sopivat sisällöt

  • sovitaan yhteiset käytännöt, määritellään tarvittavat automaatiopolut

  • rakennetaan välineet

Työtä tehdään sprinteissä ja työpalavereissa. Sprintti on noin 3-4 viikon mittainen aikataulutettu työjakso, joka sisältää yleensä työpajan, 1-2 työpalaveria sekä työskentelyä jaetuissa dokumenteissa. Asiakkaan polun, kohtaamispisteiden ja niihin liittyvien tavoitteiden määrittely ja dokumentointi on yhden sprintin työ. Sisältöjen, kuten sähköpostipohjien ja työnkulkujen rakentaminen tehdään projektina erikseen. Kirjoittajat tai tekniset kumppanit valitaan asiakkaan omista kumppaneista tai Kramin verkostosta tarpeen ja osaamisen mukaan.

Varaa etätapaaminen niin teemme ehdotuksen asiakaspidon kehityssprintistä!

BACK OFFICEN BEST BUDDY

Asiakkaiden tarpeita ennakoivilla viesteillä, niihin kytketyillä aktiviteeteilla ja automaatiolla voitaisiin tehdä niin paljon enemmän asiakkaiden hyväksi. Asiakaspalvelijat sen tietävät. Kokeneet asiakaspalvelun ja myynnin integraattorit ovat palveluksessasi. Poistetaan turha, manuaalinen työ, ja lisätään proaktiivisesti asiakkaan mahdollisuuksia ostaa uudelleen.

Suhdetoimisto Kram Oy

2330856-9

Tallberginkatu 2 A, 6. krs
00180 Helsinki

 

Laskutustiedot
Saapumisohjeet

Tietosuojaseloste

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter

© 2020 Suhdetoimisto Kram Oy.